ログインしてください

文献・情報検索システム

日本語

ENGLISH

ヘルプ

ログインしてください

  • 詳細情報

Further Analysis of the Blockage Phenomenon during the Testing of Bluff Automotive Bodies in Closed Wall Wind Tunnels

書誌事項

著者(英)1) Mark Gleason, 2) Eugen Riegel
勤務先(英)1) -, 2) Numeric Systems GmbH
抄録(英)The difficulties of testing a bluff automotive body of sufficient scale to match the on-road vehicle Reynolds number in a closed wall wind tunnel has led to many approaches being taken to adjust the resulting data for the inherent interference effects. But it has been impractical if not impossible to experimentally analyze the effects that are occurring on and around the vehicle when these blockage interferences are taking place. The present study is an extension of earlier work by the author and similarly to that study uses the CFD (computational fluid dynamics) analysis of several bodies of differing configurations to examine the interference phenomena in solid wall wind tunnels and the effects that they have on the pressures, forces and force increments experienced by the vehicle model. This is accomplished by executing a series of CFD configurations with varying sized cross sections from 0.2% to 13% blockage enabling an approximation of free air conditions as a reference. The earlier work is extended by using additional body configurations which include reference bodies from the Technical University of Munich, the University of Stuttgart, and Ford Motor Company to complement the simple shapes used in that study along with the use of a SAE Notchback model simple shape. Examination is made of the physical phenomena occurring around the vehicle as the proximity to the walls and ceiling is changed holding the test section aspect ratio and length constant. Static Pressure distortions, skin friction changes, velocity distortions and the distribution of forces on the vehicle body are examined. It is intended that this dataset be used by the SAE Road Vehicle Aerodynamics Forum Committee (RVAC) and the Subsonic Aerodynamic Testing Association combined activity, Commonized Automotive Aerodynamic Test Standards, or CAATS, to evaluate and/or develop wind tunnel blockage techniques for automotive bluff bodies.

翻訳

検索について

閉じる

検索ボックスの使い方

検索条件は最大5件まで入力可能です。検索ボックスの数は右側の「+」「−」ボタンで増減させることができます。
一つの検索ボックス内に、複数の語句をスペース(全角/半角)区切りで入力した場合、入力した語句の“すべてを含む”データが検索されます(AND検索)。
例)X(スペース)Y →「XかつY(を含む)」

「AND」「OR」プルダウンの使い方

「AND」を指定すると、前後の検索ボックスに入力された語句の“双方を含む”データが検索されます。また、「OR」を指定すると、前後の検索ボックスに入力された語句の“いずれかを含む”データが検索されます。
例)X AND Y →「XかつY(を含む)」  X OR Z →「XまたはZ(を含む)」
AND検索とOR検索が混在する場合は、OR検索が優先されます。
例)X AND Y OR Z → X AND (Y OR Z)
AND検索と複数のOR検索が混在する場合も、OR検索が優先されます。
例)W AND X OR Y OR Z → W AND (X OR Y OR Z)

検索フィルタの使い方

検索結果の件数が多すぎる場合など、さらに絞り込みしたいときに「検索フィルタ」を使います。各項目にチェックを入れると、その項目が含まれるデータのみに検索結果が絞り込まれます。
各項目後ろの「()」内の数字は、その項目が含まれるデータの件数です。

検索のコツ

著者名で検索するときは、「自動車 太郎」のように、姓名をスペースで区切って入力してください。