ログインしてください

文献・情報検索システム

日本語

ENGLISH

ヘルプ

ログインしてください

  • 詳細情報

The Aerodynamic Development of the New Range Rover Evoque

書誌事項

著者(英)1) Marc de Boer, 2) Adrian P. Gaylard, 3) Bhavik Parmar
勤務先(英)1) Jaguar Land Rover, 2) Jaguar Land Rover, 3) Jaguar Land Rover
抄録(英)The Range Rover Evoque is a compact luxury SUV, first introduced by Land Rover in 2012. Almost 800,000 units of the first-generation vehicle were sold. This paper explores some of the challenges entailed in developing the next generation of this successful product, maintaining key design cues while at the same time improving its aerodynamic efficiency.
A development approach is outlined that made use of both numerical simulation and full-scale moving ground wind tunnel testing. A drag coefficient of 0.32 was obtained for the best derivative by paying particular attention to:
・the integration of active grille shutters;
・the front bumper and tyre package;
・brake cooling;
・underfloor design;
・wake control strategy; and
・detail optimization.
This approach delivered the most aerodynamic Range Rover at the time of its introduction. The impact of these design changes on the aerodynamic flow field and consequently drag is highlighted. An interaction between front wheel deflectors and different tyres of the same nominal dimensions is explored over a range of small yaw angles, illustrating the need to develop vehicles using a range of boundary conditions. In addition, a relationship is shown between wake state defined in terms of the vertical pressure gradient and reduced aerodynamic drag.
Finally, changes in regulations governing the assessment of emissions and fuel economy are driving a need for vehicle manufacturers to go beyond the traditional focus on the drag of the best vehicle derivative and manage the spread of values arising from customers’ choice of powertrain, wheel and tyre fitment along with exterior trim options. For this vehicle, we highlight that the average drag coefficient for sales in the European market over a year was 15% lower than the outgoing car, showing that improved aerodynamic efficiency has actually been delivered to customers.

翻訳

検索について

閉じる

検索ボックスの使い方

検索条件は最大5件まで入力可能です。検索ボックスの数は右側の「+」「−」ボタンで増減させることができます。
一つの検索ボックス内に、複数の語句をスペース(全角/半角)区切りで入力した場合、入力した語句の“すべてを含む”データが検索されます(AND検索)。
例)X(スペース)Y →「XかつY(を含む)」

「AND」「OR」プルダウンの使い方

「AND」を指定すると、前後の検索ボックスに入力された語句の“双方を含む”データが検索されます。また、「OR」を指定すると、前後の検索ボックスに入力された語句の“いずれかを含む”データが検索されます。
例)X AND Y →「XかつY(を含む)」  X OR Z →「XまたはZ(を含む)」
AND検索とOR検索が混在する場合は、OR検索が優先されます。
例)X AND Y OR Z → X AND (Y OR Z)
AND検索と複数のOR検索が混在する場合も、OR検索が優先されます。
例)W AND X OR Y OR Z → W AND (X OR Y OR Z)

検索フィルタの使い方

検索結果の件数が多すぎる場合など、さらに絞り込みしたいときに「検索フィルタ」を使います。各項目にチェックを入れると、その項目が含まれるデータのみに検索結果が絞り込まれます。
各項目後ろの「()」内の数字は、その項目が含まれるデータの件数です。

検索のコツ

著者名で検索するときは、「自動車 太郎」のように、姓名をスペースで区切って入力してください。