レベル2の運転支援車の事故の刑事責任と今後の課題
Criminal Responsibility for Accidents Caused by Vehicles Equipped with Level2 Advanced Driver Assistance Systems and Future Issues
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214700
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.04-21
- 掲載ページ
- 1-5(Total 5 p)
- 発行年月
- 2021年 9月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- JSAE 2021年度シンポジウム
書誌事項
著者 | 1) 中川 由賀 |
---|---|
著者(英) | 1) Yuka Nakagawa |
勤務先 | 1) 中京大学,名古屋大学,中川法律経営事務所 |
勤務先(英) | 1) Chukyo University , Nagoya University , Nakagawa Law & Consulting |
抄録 | レベル2の運転支援車は,国内外のメーカーから発売されているが,昨今複数の事故が発生しており,既に国内における刑事処分事例もある。メーカー・販売店にとっては,今後,安全に設計・製造した自動車を提供することに加えて,安全運転のための適切な情報を提供し,運転者の正しい理解を促すことも重要な役割となる。 |
抄録(英) | In recent years, several accidents have been caused by vehicles equipped with level2 advanced driver assistance systems and there already has been a domestic case of criminal punishment.Manufacturers and dealers will have to provide safely designed and manufactured automobiles as well as provide appropriate information for safe driving to play the role of promoting the drivers’ correct understanding. 翻訳 |