車載電気電子ネットワークワーキング活動紹介 クルマの電源回路におけるモデルベース開発手法の有用性を考える
Introduction of Activities Conducted by In-Vehicle Electrical & Electronic Network Working Approach to Examining the Effectiveness of Model Based Development for Power Supply
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214765
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.05-21
- 掲載ページ
- 1-16(Total 16 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- JSAE 2021年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
---|---|
カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 加納 雅晃 |
著者(英) | 1) Masaaki Kanoh |
勤務先 | 1) トヨタ自動車株式会社 |
勤務先(英) | 1) TOYOTA MOTOR CORPORATION |
抄録 | 100年に一度の変革期、業界全体で力を合わせていきたい。クルマの電子制御システムは大規模化、複雑化、電源回路は更に軽く、小さくなることが求められてくるのではないだろうか。試作レスや開発リードタイム短期化が求められる昨今、実物での評価に頼った開発のやり方から脱却、新しいやり方を考えていく活動を紹介。 |
抄録(英) | The automotive industry is currently undergoing a once in a century transformation. We would like to join force as a whole industry. The electronic control system for automobiles are becoming larger and more complex. We except that power supply needs to be more weight reduced and downsizing. Nowadays, it is generally said to reduce prototypes and shorten the development lead time. We would like to introduce the activity that shift away from development relying on physical evaluation and look at new ways. 翻訳 |