EV車両モデルにおける換気ロスの電費への影響の検討
Investigation of the effect of ventilation loss on electricity consumption in EV vehicle models
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214770
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.05-21
- 掲載ページ
- 1-20(Total 20 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- JSAE 2021年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
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カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 田中 寛之, 2) 辻 公壽, 3) 渡邉 智博, 4) 齊藤 恒洋 |
著者(英) | 1) Hiroyuki Tanaka, 2) Kimitoshi Tsuji, 3) Tomohiro Watanabe, 4) Tsunehiro Saito |
勤務先 | 1) 三菱自動車工業株式会社, 2) 株式会社デジタルツインズ, 3) 株式会社テクノプロ, 4) AGC株式会社 |
勤務先(英) | 1) Mitsubishi Motors Corporation, 2) Digital Twins Inc., 3) TechnoPro,Inc., 4) AGC Inc. |
抄録 | EV車の電費・航続距離低下に対し,空調消費エネルギーが与える影響はICE車より大きい.自技会クラウドを活用し,人体呼気によるキャビンCO2濃度モデルを協業開発し,人体に影響がないCO2濃度に収めるよう外気導入⇔内気循環を切替え,空調換気ロス低減のシステムを検討した. |
抄録(英) | The effect of energy consumption for air conditioning on the lowering of electric power cost and driving range of EV car is larger than that of ICE car. A cabin CO2 concentration model by human exhalation was developed cooperatively by utilizing the JSAE cloud, and a system for air conditioning ventilation loss reduction was examined by switching outside air introduction ⇔ inside air circulation so that it may be kept in CO2 concentration which does not affect human body. 翻訳 |