国際標準の過渡熱モデル技術を用いたTier1,Tier2 MBD連携による実験工数削減の薦め(第一章)
Proposal of experimental cost reduction by utilizing MBD in cooperation with Tier 1 and Tier 2 (First chapter) Utilization and promotion of transient thermal model technology defined by international standards
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214774
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.05-21
- 掲載ページ
- 1-17(Total 17 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- JSAE 2021年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
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カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 有賀 善紀, 2) 向山 大索 |
著者(英) | 1) Yosinori Aruga, 2) Daisaku Mukaiyama |
勤務先 | 1) KOA株式会社, 2) ルビコン株式会社 |
勤務先(英) | 1) KOA CORPORATION, 2) RUBYCON CORPORATION |
抄録 | 車載電装機器へのMBD活用による開発効率化を推進するためには、主要部品である半導体だけでなく、周辺で用いられる受動部品のモデル化も必須となります。本講演では、受動部品メーカのモデル提供の現状及び課題と、代表的なユースケースのシミュレーションを通じたモデル提供推進の取り組み計画について説明します。 |
抄録(英) | In order to promote the development efficiency by utilizing MBD in the field of automotive electronic devices, modeling the peripheral passive components is as important as modeling the main component, the semiconductor. This presentation explains the status and the challenges of the passive component manufacturers in providing models and introduces the promotion activities of model provision through implementing simulations on a typical case. 翻訳 |