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汎用波形作成手法に関する一考察 路面入力による車両挙動を考慮した市場路面分類の検討

Consideration of General Waveform creation method Study of Market Road Categorization considered Vehicle Behavior by Road Input

書誌事項

著者1) 中村 明史, 2) 城 靖章, 3) 谷岡 晃憲, 4) 高橋 勝紀, 5) 井口 博行, 6) 進 祐一郎, 7) 板倉 明仁, 8) 八木 淳史 , 9) 中出口 圭太, 10) 箱嶋 一平, 11) 岡部 亮 , 12) 稲垣 成浩, 13) 橋爪 俊幸, 14) 大石 久己
著者(英)1) Atsuhito Nakamura, 2) Yasufumi Jo, 3) Akinori Tanioka, 4) Katsunori Takahashi, 5) Hiroyuki Iguchi, 6) Yuichiro Shin, 7) Akihito Itakura, 8) Atsushi Yagi, 9) Keita Nakadeguchi, 10) Ippei Hakoshima, 11) Ryo Okabe, 12) Shigehiro Inagaki, 13) Toshiyuki Hashizume, 14) Hisami Oishi
勤務先1) 三菱ふそうトラック・バス株式会社, 2) 本田技研工業株式会社, 3) 本田技研工業株式会社, 4) ダイハツ工業株式会社, 5) トヨタ自動車株式会社, 6) トヨタ自動車株式会社, 7) スズキ株式会社, 8) トヨタ車体株式会社, 9) プレス工業株式会社, 10) プレス工業株式会社, 11) 三菱自動車工業株式会社, 12) 三菱自動車工業株式会社, 13) エムティエスジャパン株式会社, 14) 工学院大学
勤務先(英)1) Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, 2) Honda Motor Co., Ltd., 3) Honda Motor Co., Ltd., 4) Daihatsu Motor Co., Ltd., 5) Toyota Motor Corporation, 6) Toyota Motor Corporation, 7) Suzuki Motor Corporation, 8) Toyota Auto Body Co., Ltd., 9) Press Kogyo Co., Ltd., 10) Press Kogyo Co., Ltd., 11) Mitsubishi Motors Corporation, 12) Mitsubishi Motors Corporation, 13) MTS Japan LTD., 14) Kogakuin University
抄録国内市場計測データから路面PSD を推定した.その傾きと車両ダメージへの影響を調査し,路面 PSD の傾きを路面分類のパラメータとして考慮する必要があると推定した.更に 2 自由度系モデルの解析を実施し,市場での路面 PSD の傾き違いによるダメージの違いは群遅延時間を利用した路面波形の組合せで近づけられる可能性を示した.
抄録(英)Road surface PSD was estimated from the data measured in Japan market. As a result of investigation of the gradients and the impact on vehicle damage, gradient of road surface PSD was assumed as one of important parameter for road categorization. Further, 2 degrees of freedom model simulation was conducted. The simulation result showed possibility which is damage difference on the basis of gradient of road surface PSD in market is represented by combination of random waveform made by group delay time.

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