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水素パワートレインが化石燃料ベースの内燃エンジンや電動パワートレインと対抗するために

Hydrogen Powertrains in Competition to Fossil Fuel based Internal Combustion Engines and Battery Electric Powertrains

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カテゴリPPT資料
カテゴリ(英)PPT slides

翻訳

著者(英)1) Marc Sens, 2) Dr. Christoph Danzer, 3) Carsten von Essen, 4) Dr. Maximilian Brauer, 5) Ralf Wascheck, 6) Dr. Joern Seebode, 7) Matthias Kratzsch
勤務先(英)1) IAV GmbH Ingenieurgesellschaft Auto und Verkehr, 2) IAV GmbH Ingenieurgesellschaft Auto und Verkehr, 3) IAV GmbH Ingenieurgesellschaft Auto und Verkehr, 4) IAV GmbH Ingenieurgesellschaft Auto und Verkehr, 5) IAV GmbH Ingenieurgesellschaft Auto und Verkehr, 6) IAV GmbH Ingenieurgesellschaft Auto und Verkehr, 7) IAV GmbH Ingenieurgesellschaft Auto und Verkehr
抄録本講演では、乗用車から小型商用車、大型トラックなどの様々なアプリケーションにおいて、実走行条件下で、水素燃料を使用したパワートレインコンセプト(ICE、 ハイブリッドICE、燃料電池)を、開発要素、TCO、エネルギー効率の観点から比較します。次に、これらを化石燃料ベースのICEおよびバッテリーベースの電動パワートレインコンセプトと比較します。最後に、水素製造過程を含む様々なコンセプトが、パワートレインのサスティナビリティに与える影響について紹介いたします。また、水素ICEベースのパワートレインの将来の展望についても言及します。
抄録(英)The presentation compares H2 fueled propulsion concepts (ICE vs. hybrid ICE vs. Fuel Cell) with respect to effort, TCO and energy efficiency under real driving conditions and in different applications, from passenger car to HD vehicles through light commercial vehicles. Then, those H2 based powertrain concepts will be compared against other powertrain concepts such as fossil fuel based ICE and fully electric battery based. Finally, there is presented the impacts of different concepts including hydrogen production path on the sustainability of the powertrain. A view into the future, how hydrogen ICE based powertrains could look like will also be done.

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