動力性能20%向上可能な接触熱抵抗の省エネ技術
Energy-saving technology for contact thermal resistance that can improve power performance by 20%
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224125
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.21-21
- 掲載ページ
- 1-27(Total 27 p)
- 発行年月
- 2022年 2月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- JSAE 2021年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
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カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 篠田 卓也 |
著者(英) | 1) SHINODA Takuya |
勤務先 | 1) 株式会社デンソー |
勤務先(英) | 1) DENSO CORPORATION |
抄録 | 筐体接触部に熱抵抗が存在することで、金属同士の伝熱の妨げになっている。特に、二つのねじ穴で挟まれた中間領域では筐体同士が変形し隙間ができるため、接触面積が小さくなり、接触熱抵抗が増加する現象が見られる。現物の接触伝熱を検討するには、うねりを考慮した接触熱抵抗を定量的に評価する必要がある。 |
抄録(英) | The presence of thermal resistance in the housing contact portion hinders heat transfer between the metals. In particular, in the intermediate region sandwiched between the two screw holes, the housings are deformed to form a gap, so that the contact area becomes smaller and the contact thermal resistance increases. In order to study the actual contact heat transfer, it is necessary to quantitatively evaluate the contact thermal resistance considering the swell. 翻訳 |