半導体パラメータを活用したインバータモデルによる仮想システム効率の推定とEV主機での熱マネージメント
Efficiency Estimation for Virtual System based on Inverter Model using Semiconductor Parameter and Thermal Management in Electric Vehicle
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224127
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.21-21
- 掲載ページ
- 1-22(Total 22 p)
- 発行年月
- 2022年 2月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 英語
- イベント
- JSAE 2021年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
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カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 有本 志峰, 2) 岩月 健, 3) 辻 公壽, 4) 渡邉 智博 |
著者(英) | 1) Shiho Arimoto, 2) Ken Iwatsuki, 3) Kimitoshi Tsuji, 4) Tomohito Watanabe |
勤務先 | 1) 日立Astemo株式会社, 2) ㈱アイシン, 3) ㈱デジタルツインズ, 4) ㈱テクノプロ テクノプロデザイン社 |
勤務先(英) | 1) HitachiAstemo,Ltd.,, 2) AISIN CORPORATION, 3) Digital Twins Inc., 4) TechnoPro, Inc. TechnoPro Design Company |
抄録 | PHEVとEVはモーターを駆動させるための高出力インバーターを必要とする。モーターの回転スピードとトルクはそのインバーターの出力とスイッチング周波数に依存する。そのためインバーターとモーターの協調設計は車両性能に大きく影響する。今回は国際標準言語であるVHDL-AMSを用いて上記を可能とするモデルを作成した。 |
抄録(英) | PHEV and EV need a high-power inverter circuit for driving the e-motor. The motor rotational speed and torque depend on the swiching frequency and power from the inverter. Therefore, it’s important to adjust the specifications of the inverter together with those of the e-motor to optimize the vehicle performance. In this project, we created an EV simulation model with the VHDL-AMS (a international standard language) and connected it to a battery, inverter, ECU, and motor model. The simulation model was also used to adjust the parameter of power devices and estimate the efficiency of the inverter circuit. 翻訳 |