幅方向接地面を考慮したパターン付きタイヤの解析的摩耗進展モデル
Theoretical Tire Model for Wear Progress of Tires with Tread Pattern Considering Two-Dimensional Contact Patch
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224235
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.25-21
- 掲載ページ
- 1-52(Total 52 p)
- 発行年月
- 2022年 3月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- JSAE 2021年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
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カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 中島 幸雄 |
著者(英) | 1) Yukio Nakajima |
勤務先 | 1) 元工学院大学 |
勤務先(英) | 1) former Kogakuin University |
抄録 | 二次元の接地面を考慮したパターン付きタイヤの摩耗進展の解析的タイヤモデルを開発した。接地圧分布が摩耗、偏摩耗、接地面のせん断力分布によって変化することを考慮して、摩耗エネルギーを予測した。周方向と横方向せん断力はそれぞれ7個と4個のメカニズムを考慮した。予測した摩耗進展は従来知見と定性的に一致した。 |
抄録(英) | A new theoretical tire model for the wear progress of tires with tread pattern is developed considering a two-dimensional contact patch. In the model, the wear energy is calculated from the shear force and pressure distribution in a two-dimensional contact patch that are changed with not only shear forces in a contact patch but also with the wear and irregular wear of tires. The fore–aft shear force in a contact patch consists of six mechanisms, whereas the lateral shear force consists of three mechanisms. The progress of irregular wear qualitatively agree with the conventional knowledge of tire engineers. 翻訳 |