高温高圧場における蒸発噴霧計測によるディーゼル燃焼 シミュレーションに関する研究
Study of Diesel Combustion Simulation by Evaporative Spray Measurement in High Temperature and High-Pressure Vessel
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214810
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会 & (一社)機械学会
- 言語
- 英語
書誌事項
著者 | 1) ジュナエディ ステファヌスジュリウス, 2) 岩井 宏樹, 3) 加藤 彰 |
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著者(英) | 1) Stefanus Julius Junaedi, 2) Hiroki Iwai, 3) Akira Kato |
勤務先 | 1) 帝京大学大学院, 2) 帝京大学大学院, 3) 帝京大学 |
勤務先(英) | 1) Graduate School of Teikyo University, 2) Graduate School of Teikyo University, 3) Teikyo University |
抄録 | 2050年までにカーボンニュートラルを達成するために,内燃機関においては従来からのBDFやe-fuelなど再生可能エネルギーが必須と考える.本研究では,JIS2DとBDFを使用し,3次元CFDツールを用いて燃料噴霧と燃焼シミュレーションを行い,計算予測精度の向上を目指し,高温高圧場における燃料噴霧を計測した.その実験結果を用いて燃焼シミュレーションを行い,各種排出ガスの予測精度について報告する. |
抄録(英) | In order to achieve carbon neutrality by 2050, it is considered that renewable energy such as e-fuel is indispensable for internal combustion engines in addition to the conventional BDF. In this study, JIS2D and BDF were used, and fuel spraying and combustion simulation were performed using a 3D CFD tool. In this study, we measured fuel spray on a constant volume vessel at a 600 K of in-constant volume vessel temperature and 3.0 MPa of pressure to improve the accuracy of calculation prediction. Combustion simulation is performed using the experimental results, and the prediction accuracy of various exhaust emissions is reported. 翻訳 |