イソオクタン・トルエン基準燃料を用いた発電用小型ガソリン機関の排気特性に関する研究 特に高添加アルコール異性体の影響
A Study of Emission Characteristics for Power Generation Small Gasoline Engine by Using Standard Fuel of Iso-Octane and Toluene Especially, Effects of High Addition Alcohol Isomer
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214819
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
- 掲載ページ
- 1-3(Total 3 p)
- 発行年月
- 2021年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会 & (一社)機械学会
- 言語
- 日本語
書誌事項
著者 | 1) 土井 隆住, 2) 川上 忠重 |
---|---|
著者(英) | 1) Takasumi Doi, 2) Tadashige Kawakami |
勤務先 | 1) 法政大学大学院, 2) 法政大学 |
勤務先(英) | 1) Graduate School of Hosei University, 2) Hosei University |
抄録 | ガソリン代替燃料として,イソオクタン・トルエン混合燃料など,基準燃料を用い検討が行われている.著者らの先行研究では,基準燃料に2-プロパノールを高添加させることにより,CO,HC及びNOxの同時低減が,一部の負荷領域において実現可能であることが報告されている.本研究では,次の段階として,同種の基準燃料を用いた場合の発電用小型ガソリン機関の排気特性に及ぼす高添加アルコール異性体の影響を検討した. |
抄録(英) | A Study by Using Standard Fuels (Blended Fuel of Iso-Octane and Toluene, Etc.) Has Been Carried Out as the Search for Gasoline Alternative Fuels. Our Previous Research Showed the Reduction of CO, HC, and NOx Emissions Can Accomplish in Some Load Conditions by Changing Addition Ratio of 2-Propanol with High Range. These Points, As the Next Step, This Experiment Has Been Carried Out to Examine about the Effects of High Addition Alcohol Isomer (Especially, 1-Propanol and 2-Propanol) on Emission Characteristics for Power Generation Small Gasoline Engine by Using Standard Fuel of Iso-Octane and Toluene. 翻訳 |