水素混焼エンジンの水素供給による燃焼位相制御の検討
Combustion timing control supplying hydrogen in hydrogen mixed combustion engine
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214826
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会 & (一社)機械学会
- 言語
- 日本語
書誌事項
著者 | 1) 島田 敦史, 2) 助川 義寛, 3) 熊野 賢吾, 4) 後藤田 龍介, 5) 川村 徹, 6) 渡邊 浩之 |
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著者(英) | 1) Atsushi Shimada, 2) Yoshihiro Sukegawa, 3) Kengo Kumano, 4) Ryusuke Gotoda, 5) Touru Kawamura, 6) Hiroyuki Watanabe |
勤務先 | 1) (株)日立製作所, 2) (株)日立製作所, 3) (株)日立製作所, 4) (株)日立製作所, 5) (株)日立製作所, 6) (株)日立製作所 |
勤務先(英) | 1) Hitachi, Ltd., 2) Hitachi, Ltd., 3) Hitachi, Ltd., 4) Hitachi, Ltd., 5) Hitachi, Ltd., 6) Hitachi, Ltd. |
抄録 | 再生可能エネルギ(RE)の大規模導入のためには,変動するREを水素化し,エネルギ―需要に合わせて,再発電することが有効である.水素を一部燃料とするエンジンは,既存のエンジンの小改良で実現できることから低コスト水素発電が可能である.本検討では水素と既存燃料の混焼エンジンにおいて,水素の供給量の変動が燃焼位相に与える影響を検討し,REの変動対応のための水素混焼エンジンの活用方法を示す. |
抄録(英) | This study focuses on the combustion timing control in hydrogen mixed combustion of diesel engine. Especially, we examined the combustion timing control by the flow control of hydrogen without the injection timing control of diesel fuel. The 50% mass fraction burning timing (MFB50T) can be controlled up to 10.3 deg. Controllable angle of MFB50T doesn’t depend on the diesel fuel type and is dominated by hydrogen mixed ratio. We also examined the combustion phase estimation method using the existing sensor of the engine. The estimation accuracy of MFB50T achieved a coefficient of determination of 0.96 or more. 翻訳 |