含酸素燃料のディーゼル噴霧火炎構造と後燃え低減機構
Structure of diesel fuel spray combustion with oxygenated fuels and the mechanism of afterburning reduction
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214842
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会 & (一社)機械学会
- 言語
- 日本語
書誌事項
著者 | 1) 河辺 隆夫, 2) 井ノ上 和憲, 3) 森 一磨, 4) 石川 友貴, 5) 小橋 好充, 6) 柴田 元, 7) 小川 英之 |
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著者(英) | 1) Takao Kawabe, 2) Kazunori Inoue, 3) Kazuma mori, 4) Tomoki Ishikawa, 5) Yoshimitsu Kobashi, 6) Gen sibata, 7) Hideyuki Ogawa |
勤務先 | 1) 北海道大学大学院工学院, 2) 北海道大学大学院工学院, 3) 北海道大学大学院工学院, 4) 北海道大学大学院工学院, 5) 北海道大学大学院工学研究院, 6) 北海道大学大学院工学研究院, 7) 北海道大学大学院工学研究院 |
勤務先(英) | 1) Hokkaido University Graduate School, 2) Hokkaido University Graduate School, 3) Hokkaido University Graduate School, 4) Hokkaido University Graduate School, 5) Hokkaido University Faculty of Engineering, 6) Hokkaido University Faculty of Engineering, 7) Hokkaido University Faculty of Engineering |
抄録 | ディーゼル燃焼の拡散燃焼領域において,軽油に対し含酸素燃料を混合することで,後燃えを効果的に低減でき,燃料の発熱量低下によって噴射期間が増大するにも関らず等容度は改善されることがわかった.酸素含有率を変化させた場合の噴霧火炎構造の変化を,容器試験とシミュレーションにより解析し,後燃え低減機構の解明を試みた. |
抄録(英) | Higher oxygen content fuel can effectively reduce afterburning in the diesel diffusion combustion and improve the degree of constant volume heat release in spite of increasing injection duration due to smaller heating values. The mechanism of afterburning reduction and the structure difference in the diesel fuel spray with changing the oxygen content in fuel were investigated in a constant volume vessel. The equibalance ratio in the center of spray decreases with increasing in the oxygen content due to lower theoretical air fuel ratios, promoting the spray combustion after the end of injection. 翻訳 |