炭酸ジメチルの詳細反応モデル及び層流燃焼速度式の構築と筒内燃焼シミュレーション
Development of kinetic and laminar burning velocity model for dimethyl-carbonate and combustion simulation in engine cylinder
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214845
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会 & (一社)機械学会
- 言語
- 日本語
書誌事項
著者 | 1) 光藤 健太, 2) 保坂 知幸, 3) 米谷 直樹, 4) シェイマ バリキ, 5) ヨアヒム ベックマン, 6) ハインツ ピッシュ, 7) クリストフ クラウス, 8) フェリクス フェルナー, 9) ゲオルグ ヴァトマイスター |
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著者(英) | 1) Kenta Mitsufuji, 2) Tomoyuki Hosaka, 3) Naoki Yoneya, 4) Chaimae Bariki, 5) Joachum Beeckmann, 6) Heinz Pitsch, 7) Christoph Kraus, 8) Felix Fellner, 9) Georg Wachtmeister |
勤務先 | 1) 株式会社日立製作所, 2) 株式会社日立製作所, 3) 株式会社日立製作所, 4) ミュンヘン工科大学, 5) ミュンヘン工科大学, 6) ミュンヘン工科大学, 7) アーヘン工科大学, 8) アーヘン工科大学, 9) アーヘン工科大学 |
勤務先(英) | 1) Hitachi, Ltd., 2) Hitachi, Ltd., 3) Hitachi, Ltd., 4) Technische Universität München, 5) Technische Universität München, 6) Technische Universität München, 7) RWTH Aachen University, 8) RWTH Aachen University, 9) RWTH Aachen University |
抄録 | Well to WheelのCO2排出量削減に向けて, 再生エネルギー由来のe-Fuelの検討が進んでいる.e-Fuelは化石燃料と成分が異なるため, e-Fuelのエンジン燃焼への影響を確認する必要がある.本研究では,e-Fuelの一種である炭酸ジメチルについて,詳細反応モデルから層流燃焼速度モデルを作成し,さらにエンジン筒内解析およびモデルの検証を実施した. |
抄録(英) | As renewable energy-based fuel, e-fuels are being investigated, aiming for reducing well to wheel CO2 emission. Therefore, the effects of the e-fuels on the combustion characteristics need to be investigated, since they have different chemical contents compared to conventional fossil fuels. In this research, the detailed chemical reaction model of Dimethyl Carbonate (DMC), as one of the e-fuels, was developed. Then the laminar burning velocity model was obtained, which can simulate the combustion property in the gasoline engine at the initial combustion phase. The combustion model was finally integrated to the in-house 3D combustion simulation, and the cylinder pressure was validated with the experimental data. 翻訳 |