ガソリン燃料組成が水素添加による火花ノック抑制効果に及ぼす影響
Influence of Gasoline Components on Spark Knock Suppression with Hydrogen Addition
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214847
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会 & (一社)機械学会
- 言語
- 日本語
書誌事項
著者 | 1) 永澤 錬, 2) 小橋 好充, 3) 柴田 元, 4) 小川 英之, 5) 後藤 隼, 6) 倉垣内 直賢 |
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著者(英) | 1) Ren Nagasawa, 2) Yoshimitsu Kobashi, 3) Gen Shibata, 4) Hideyuki Ogawa, 5) Jun Goto, 6) Naoyoshi Kuragaki |
勤務先 | 1) 北海道大学大学院工学院, 2) 北海道大学大学院工学院, 3) 北海道大学大学院工学院, 4) 北海道大学大学院工学院, 5) ヤマハ発動機株式会社, 6) ヤマハ発動機株式会社 |
勤務先(英) | 1) Hokkaido University Graduate School, 2) Hokkaido University Graduate School, 3) Hokkaido University Graduate School, 4) Hokkaido University Graduate School, 5) Yamaha Motor Co., Ltd., 6) Yamaha Motor Co., Ltd. |
抄録 | EGR系内燃料改質により生成可能な水素をガソリンエンジンの吸気に添加することで,火花ノックを抑制可能であるが,その効果はガソリン燃料組成に依存する.本研究では,ガソリン標準燃料に,ガソリンの代表成分としてトルエン,メチルシクロヘキサンおよびジイソブチレンを同時または個別に混合し,ガソリン機関の主燃料とすることで,水素添加による火花ノック抑制効果に及ぼす影響を検討した. |
抄録(英) | Reformed EGR makes it possible to improve thermal efficiency as the steam-reforming reaction is endothermic and generates knock-resistant components including hydrogen. The present study investigates the effect of the gasoline components on the spark knock suppression with the hydrogen addition in a spark ignition gasoline engine. Gasoline surrogate fuel was substituted as the main fuel of a gasoline engine while varying the ratio of each component and the amount of hydrogen introduced. The results showed that the naphthene component, methylcyclohexane had no significant effect on the spark knock suppression with the hydrogen addition, while the olefin component, di-isobutylene, and the aromatic component, toluene, diminished the effect. 翻訳 |