ディーゼルエンジンから排出されるすす粒子数予測に関する研究
Study on Prediction of Emitted PN from Diesel Engine
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214864
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
- 掲載ページ
- 1-4(Total 4 p)
- 発行年月
- 2021年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会 & (一社)機械学会
- 言語
- 日本語
書誌事項
著者 | 1) 岩井 宏樹, 2) 加藤 彰 |
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著者(英) | 1) Hiroki Iwai, 2) Akira Kato |
勤務先 | 1) 帝京大学大学院, 2) 帝京大学 |
勤務先(英) | 1) Graduate School of Teikyo University, 2) Teikyo University |
抄録 | 世界的にディーゼルエンジンの排出ガス規制が一層強化される中,EUROⅥにおいて排出ガスとPM規制に加えてPNが規制されており,日本においても2024年に導入が予定されている.本研究ではディーゼル燃焼により生成されるすす粒子低減手法の調査を目的に,JIS2DとBDFを用いてPNをSMPSにより計測すると共に,3次元CFDツールを用いて予測シミュレーションを行い,比較解析した結果について報告する. |
抄録(英) | As the emission regulations of diesel engines are further tightened worldwide, PN is regulated in addition to the emission and PM regulations in EURO VI, and PN regulation is scheduled to be introduced in Japan, in 2024. In this study, in order to investigate a method to reduce soot particles generated by diesel combustion using JIS2D fuel, PN was measured by SMPS, and predictive simulations were performed using a three-dimensional CFD tool, and the results of the comparative analysis will be reported. 翻訳 |