内部 EGR を用いた HCCI 燃焼に関する研究(第1報)
Study on HCCI Combustion by Internal EGR (First Report)
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214875
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会 & (一社)機械学会
- 言語
- 日本語
書誌事項
著者 | 1) 寺田 将也, 2) 角田 耀, 3) 薦田 省吾, 4) 川野 大輔 |
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著者(英) | 1) Masaya Terada, 2) You Sumida, 3) Shogo Komoda, 4) Daisuke Kawano |
勤務先 | 1) 大阪産業大学 大学院, 2) 大阪産業大学, 3) 大阪産業大学, 4) 大阪産業大学 |
勤務先(英) | 1) Graduate School of Osaka Sangyo University, 2) Osaka Sangyo University, 3) Osaka Sangyo University, 4) Osaka Sangyo University |
抄録 | 吸気工程中に排気弁を開弁する内部EGRでは筒内温度の上昇や酸素濃度不均一性の問題がある.そこで,吸気工程中に燃料噴射を排気ポートで行い軽油の蒸発潜熱による内部EGRガスの冷却を行うと共にHCCI燃焼を行う.しかしながら本条件の様な,軽油を想定した低圧高温下での噴霧の研究は少ない.そのため,本発表では低圧高温下での噴霧特性を調査した. |
抄録(英) | In previous studies, it is considered difficult to achieve HCCI combustion in diesel engines due to the poor volatility of diesel fuel. In addition, the internal EGR has a problem that high-temperature EGR gas enters the cylinder. In this study, in order to solve these problems, new HCCI combustion concept, in which diesel fuel is injected in internal EGR by attaching an injector to the exhaust port, has been proposed. In this paper, spray characteristics were investigated at low ambient pressure and high ambient temperature condition assuming the injection in internal EGR using 1D and 3D-CFD. 翻訳 |