石油代替燃料を用いた低圧対向噴射による予混合圧縮着火燃焼の制御
A Study of PCCI Combustion Control Method using Low-Pressure Impingement Spray of DISI Swirl Injectors and GTL Fuel
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214877
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会 & (一社)機械学会
- 言語
- 日本語
書誌事項
著者 | 1) 孝田 秀一, 2) 若井 謙介 |
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著者(英) | 1) Hidekazu Koda, 2) Kensuke Wakai |
勤務先 | 1) 琉球大学大学院, 2) 琉球大学 |
勤務先(英) | 1) Graduate School of Ryukyu University, 2) Ryukyu University |
抄録 | 予混合圧縮着火(PCCI)燃焼の制御手法として対向配置したノズルからGTL燃料を種々の噴射パターンを用い噴射,混合気形成過程の変化によるPCCI燃焼領域の拡大を図る.機関性能試験とシュリーレン光学系を用いた燃料噴霧観察を行い,機関排気特性と対向噴霧の混合気形成過程変化が与える影響を考察した.また対向多段噴射の適用による空気導入の変化が燃焼に与える影響を検討し,PCCI燃焼制御の可能性を模索した. |
抄録(英) | In the research carried out for this paper, an injection strategy for predictably PCCI combustion with Alternative fuel GTL, a series of experiment was carried out using a single-cylinder diesel engine and a spray observation vessel. The Injection system was devised by several injection timing, rate of injection quantities, and second injection ratio to optimize for spray to spray collision and spatial and temporal distribution of the mixture. The results show that significant reduction of emissions and improve IMEP. 翻訳 |