TRAMIのカーボンニュートラルシナリオ
TRAMI’s research scenarios for carbon neutrality
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224628
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.04-22
- 掲載ページ
- 56-69(Total 14 p)
- 発行年月
- 2022年 11月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- JSAE 2022年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
---|---|
カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) TRAMI 自動車用動力伝達技術研究組合 |
著者(英) | 1) Transmission Research Association for Mobility Innovation |
勤務先 | 1) トヨタ自動車株式会社 |
勤務先(英) | 1) TOYOTA MOTOR CORPORATION |
抄録 | 2050年カーボンニュートラル実現には環境車の普及が必須であり、電動駆動システム搭載車の急増が予測される。資源の乏しい日本において、車両駆動用電動モーターの材料資源不足と製造時CO2排出増を同時に解決する手段としてモーターの超高回転化がある。これらを中心としたTRAMIの研究シナリオを紹介する。 |
抄録(英) | In order to achieve carbon neutrality by 2050, the spread of environmentally friendly vehicles is essential, and the rapid increase in the number of vehicles equipped with electric drive systems is predicted. In resource-poor Japan, ultra-high rotation of motors is a means of simultaneously solving the shortage of material resources of and the increase in CO2 emissions during manufacturing. We will introduce TRAMI's research scenarios for carbon neutrality. 翻訳 |