ガソリンパワートレインCO2低減のためのドロップイン再生可能燃料の取り組みについて
Drop-in renewable fuels for CO2 Reduction of gasoline powertrains
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224662
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.05-22
- 掲載ページ
- 50-58(Total 9 p)
- 発行年月
- 2022年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 英語
- イベント
- JSAE 2022年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
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カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 角井 啓 |
著者(英) | 1) Akira Tsunoi |
勤務先 | 1) ボッシュ株式会社 |
勤務先(英) | 1) Bosch Corporation |
抄録 | 運輸部門の野心的なCO2削減ターゲットに向けた電気・水素自動車の導入は大変重要であるものの、既に市場で使用されている多くの内燃機関車両に対しては再生可能エネルギーによるドロップイン燃料が有効である。本発表ではドロップインアプローチの概要と、複数燃料のガソリンエンジン試験の結果から性能メリットのポテンシャルについて説明する。 |
抄録(英) | For reaching the ambitious CO2 emission targets in the transportation sector, the introduction of battery electric vehicles powered with CO2 neutral electricity and vehicles powered with CO2 neutral hydrogen is of high importance. However, the existing vehicle fleet which high share of CO2 emissions generates, can only be addressed via introduction of drop-in renewable fuels that are fully compliant with current fuel standards. In this study, the drop-in approach is explained and a general overview on possible drop-in renewable gasoline fuel solutions are given. Furthermore, several fuel candidates with potentially high renewable shares are evaluated regarding their functional potential in a gasoline engine. 翻訳 |