エネルギーシステムと自動車の相補的な関係に基づく今後のイノベーション可能性
Future innovation possibility based on complementary relationships between energy systems and automobiles
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20234110
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.08-22
- 掲載ページ
- 35-40(Total 6 p)
- 発行年月
- 2023年 2月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- JSAE 2022年度シンポジウム
書誌事項
著者 | 1) 松橋 隆治 |
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著者(英) | 1) Ryuji Matsuhashi |
勤務先 | 1) 東京大学 |
勤務先(英) | 1) The University of Tokyo |
抄録 | GHG排出の削減は交通部門に大きな影響を及ぼす。これには、交通部門からのGHG排出をネットゼロに近づけていくための技術開発と政策との相互作用や、再エネが急速に増加する電力系統と自動車との間での充放電等を通じた相互作用も含まれる。本稿では、これらについて解説し、今後の自動車技術の発展を展望する。 |
抄録(英) | Reduction of GHG emissions has huge impacts on transportation sectors. Carbon price and the related policy measures influence the R&D to realize zero emissions of GHG from transportation sectors. On the other hand, charge and discharge between automobiles and power systems under appropriate institutions could contribute to realization of carbon-neutral energy systems. In this article, these relationships are explained, and future prospects on evolution of automobile-related technologies are described. 翻訳 |