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車体構造形成に貢献する材料技術、新たな課題

Material technology contribution for Body Structure and New challenges

書誌事項

カテゴリPPT資料
カテゴリ(英)PPT slides

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著者1) 喜多野 洋
著者(英)1) Hiroshi Kitano
勤務先1) 日産自動車
勤務先(英)1) Nissan Motor Co., Ltd.
抄録カーボンニュートラル(CN)達成のため、BEV化による構造変革、走行時CO2削減に寄与する車体軽量化および車両製造時のCO2削減技術、リサイクル、これら構造・素材(鉄鋼・アルミ・樹脂)を活かす設計技術の動向について最近の適用事例や各OEMの取り組み事例を交え解説する。
抄録(英)In order to achieve carbon neutrality (CN), it should be updated BIW structural changes through BEV conversion, lighter BIW that contribute to reducing CO2 emissions during driving, technology to reduce CO2 emissions during vehicle manufacturing, recycling, and designs that utilize these structures and materials (steel, aluminum, resin). to explain technological trends with recent application examples.

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