運輸部門におけるカーボンニュートラルに向けたディーゼルエンジンの将来性
The Future of Diesel Engines toward Carbon Neutrality in the Transportation Sector
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20234898
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.17-23
- 掲載ページ
- 72-92(Total 21 p)
- 発行年月
- 2024年 1月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- JSAE 2023年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
---|---|
カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 大聖 泰弘 |
著者(英) | 1) Yasuhiro Daisho |
勤務先 | 1) 早稲田大学 |
勤務先(英) | 1) Waseda University |
抄録 | ディーゼルエンジンを搭載したトラックやバスなどの大型車は自動車用燃料の約4割を消費し、CO2排出量の低減が強く求められている。そこで本講では、ディーゼルエンジンにおける燃費改善はもとより、各種の電動化や水素、合成燃料の利用等のカーボンニュートラルに向けた技術の将来性について述べる。 |
抄録(英) | Diesel engines for heavy-duty vehicles such as trucks and buses consume about 40% of the fuel used in automobiles and are strongly required to reduce CO2 emissions in the transportation sector. The lecture will focus on and discuss the future of technologies to be used in heavy-duty vehicles toward carbon neutrality. The technologies include not only diesel engine efficiency improvement but also various types of electrification and the use of hydrogen or synthetic fuels. 翻訳 |