ホイールの変形を利用したインテリジェントタイヤによる路面摩擦係数測定の高精度化
Highly accurate measurement of road friction coefficient with intelligent tires using wheel deformation
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20244208
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.25-23
- 掲載ページ
- 29-48(Total 20 p)
- 発行年月
- 2024年 3月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- JSAE 2023年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
---|---|
カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 立矢 宏 |
著者(英) | 1) Hiroshi Tachiya |
勤務先 | 1) 金沢大学 |
勤務先(英) | 1) Kanazawa University |
抄録 | ホイールに生じる変形を利用して路面摩擦係数を測定するインテリジェントタイヤに関し,測定方法を説明するとともに,タイヤへの作用荷重が測定可能なテストバスにて実験を行い,インテリジェントタイヤと6分力計の測定値を比較した結果を示し,タイヤ回転角が正確に測定できれば精度の高い測定が可能なことを示している. |
抄録(英) | This paper describes the measurement method of an intelligent tire that can measure the road surface friction coefficient using the deformation induced at the wheel, and also presents the results of experiments using a test bus that can measure the load acting on the tire. By comparing the measured values of an intelligent tire and a six-component force gauge, this study confirms that if the tire rotation angle is accurately measured, highly accurate measurement is possible with the intelligent tire. 翻訳 |