次世代の道路交通安全性向上に向けた路面摩擦特性計測について
On Measurement of Road Friction Characteristics to Improve Next-generation Traffic Safety
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20244214
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.25-23
- 掲載ページ
- 104-118(Total 15 p)
- 発行年月
- 2024年 3月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- JSAE 2023年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
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カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 景山 一郎 |
著者(英) | 1) Ichiro Kageyama |
勤務先 | 1) 日本大学/(一社)先進路面摩擦データベース研究組合 |
勤務先(英) | 1) Nihon University/Consortium on Advanced-Road Friction Database |
抄録 | 自動運転車などの次世代道路交通においては、安全性を確保するために前方の路面摩擦情報が不可欠となる。 しかし、これらの推定システムの構築に必要となる、道路進行方向の最大路面摩擦係数を継続的に計測する手法は存在しなかった。 本稿では、路面の摩擦特性を連続的に測定する方法をいくつかの例を挙げて紹介する。 |
抄録(英) | In next-generation road transportation, such as automated vehicles, forward road friction information is essential to ensure safety. However, there has been no method to continuously measure the maximum road friction in the direction of road travel, which is necessary for the construction of these estimation systems. This paper introduces a method for continuously measuring road friction characteristics with some examples. 翻訳 |