Human-In-The-Loopを用いたSUV車のロールオーバ
Rollover Prevention for Sports Utility Vehicles with Human-in-the-loop Evaluation
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20002932
- 文献・情報種別
- AVEC
No.143
- 掲載ページ
- (Total 8 p)
- 発行年月
- 2000年 8月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 英語
書誌事項
著者(英) | 1) B.C.Chen, 2) H.Peng |
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勤務先(英) | 1) University of Michigan, 2) University of Michigan |
抄録 | 指標「Time-To-Rollover」を用いたロールオーバ抑制制御アルゴリズムを提案した.ステアリングとブレーキを持った単純なモデルと多自由度モデル(Trucksim)とで,制御効果があることを確かめた.しかし,より現実に近い操だを再現したHuman-In-The-Loopによる実験では,制御効果がなかった. |
抄録(英) | An anti-rollover control algorithm based on the Time-To-Rollover (TTR) index is proposed in this paper. A simple model with steering and differential braking inputs was developed to calculate the TTR in real-time. The TruckSim dynamic simulation software is used to verify the final control performance, as well as simulating the dynamics in the driving simulator. Both the simple and complex (TruckSim) models were tuned to match the behavior of a 1997 Jeep Cherokee vehicle up to lateral acceleration of 0.6g. The performance of the proposed control system is compared with other threshold-based control algorithms. Finally, a human-in-the-loop experiment is conducted to study the performance of the proposed algorithm under more realistic driving conditions. 翻訳 |