モーターサイクル用ハイドロリックアンチロックブレーキ
Experiment and Simulation of an Intelligent Brake Pressure Control Logic for Hydraulic Anti-Lock Braking System of a Light Motorcycle
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20044955
- 文献・情報種別
- AVEC
- 掲載ページ
- 821-826(Total 6 p)
- 発行年月
- 2004年 9月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 英語
- イベント
- AVEC '04
書誌事項
カテゴリ(英) | MOTORCYCLES 翻訳 |
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著者(英) | 1) Ming-Chang Shih, 2) Chen-Yuan Lu |
勤務先(英) | 1) Dept. of Mech. Eng., National Cheng-Kung University, 2) Dept. of Mech. Eng., National Cheng-Kung University |
抄録 | パーソナルコンピュータと実機試験結果を使用したハードウェアインザループ手法によりリアルタイムシミュレータを開発し、ハイドロリックアンチロックブレーキシステムのブレーキ圧力を自動制御する論理回路に利用した。この論理回路と油圧ブレーキモジュレータを小型モーターサイクルに搭載し、急ブレーキ時における効果を確認した。 |
抄録(英) | The objective of the paper is to set up a real-time simulator based on the methodology of hardware-in-the-loop using a personal computer and real-vehivcle experiments for an intelligent brake pressure control logic of a hydraulic anti-lock brake system. The self-designed intelligent brake pressure control logic and hydraulic brake modulator are illustrated. A dynamic analysis of a light motorcycle is carried out. A light motorcycle is used in the study for the real-vehicle experiments. Both the simulation and experimental results show that the intelligent brake pressure control logic performed well at emergency braking. The proposed simulations match experimental data well. 翻訳 |