ハイブリッド太陽光試作車:シミュレーション及び車上測定
A Prototype of Hybrid Solar Vehicle: Simulations and On-board Measurements
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20080552
- 文献・情報種別
- AVEC
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2008年 10月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 英語
- イベント
- AVEC '08
書誌事項
カテゴリ(英) | Electric/Hybrid Vehicle III 翻訳 |
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著者(英) | 1) G. Adinolfi, 2) I. Arsie, 3) R. Di Martino, 4) A. Giustiniani, 5) G. Petrone, 6) G. Rizzo, 7) M. Sorrentino |
勤務先(英) | 1) DIIIE, 2) DIMEC, 3) DIIIE, 4) DIIIE, 5) DIMEC, 6) DIMEC, 7) DIMEC |
抄録 | ハイブリッド太陽光自動車(HSV)の試作車のモデル化,制御,及び試験について述べる.既存の電気自動車を基に試作車の組立と計装はサレルノ大学(イタリア)で行った.太陽光電池を含む推進システムの包括実験を実施し性能を検証した.シミュレーションの結果は,HSVが適切なサイジングと管理により顕著な燃料節減に貢献することを示した. |
抄録(英) | The paper deals with the modeling, control and testing of a Hybrid Solar Vehicle (HSV) prototype. Vehicle set-up and instrumentation are accomplished at University of Salerno (UNISA), within an EU funded Leonardo project, starting from an existing electric vehicle. Suited experimental activities were performed to identify and validate a comprehensive model of the propulsion system resulting from the integration of a series hybrid powertrain with a photovoltaic (PV) array. Then, a simulation analysis was performed to address on-board energy management issues as well as assess prototype performance over a selected driving cycle. Simulation results show that appropriate components sizing and supervisory control strategies concur in improving fuel economy significantly, up to 30 kilometers per liter of Diesel fuel. 翻訳 |