小型ターボチャージャCNGエンジンを搭載したマイルドハイブリッド都市型車におけるモデリングと制御
Modeling and Control of a Mild-Hybrid City Car with a Downsized Turbo-Charged CNG Engine
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20080554
- 文献・情報種別
- AVEC
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2008年 10月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 英語
書誌事項
カテゴリ(英) | Electric/Hybrid Vehicle III 翻訳 |
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著者(英) | 1) P. Tona, 2) P. Gautier, 3) R. Amari |
勤務先(英) | 1) IFP Powertrain Engineering, 2) IFP Powertrain Engineering, 3) IFP Powertrain Engineering |
抄録 | StARS(スタータオルタネータ可逆システム)とスーパーキャパシタを搭載したハイブリッドCNG車の駆動系制御について,エンジンとトランスミッション,及びモータをモデル化し,協調シミュレーションを実施した.第1弾として,始動からギアシフトに至る駆動系挙動について,実測と一致する結果を得た. |
抄録(英) | IFP's VEHGAN project focuses on the development of a mild-hybrid CNG prototype vehicle based on a MCC Smart car equipped with reversible starter-alternator and super-capacitors. The unfolding of this project has involved and still involves several interesting and challenging issues from an engine control point of view, such as coping with distinctive features of natural gas engines, mastering the automatic manual transmission (AMT) control system, integrating a new power source into the torque-oriented engine control structure and coordinating the actions of the different torque producers and consumers within the framework of an energy management system. The paper illustrates how the complementary activities of modeling and control contribute to the main outcome of the VEHGAN project : to show that a mild-hybrid CNG city-car is an affordable and viable solution, already available today, to substantially cut greenhouse gas and pollutant emissions in an urban environment. 翻訳 |