車両加速度を使ったタイヤの横力と前後力のリアルタイム推定
Real-time Estimation of Tire Lateral and Vertical Forces Using Vehicle Accelerations
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20122643
- 文献・情報種別
- AVEC
No.DVS9-4
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2012年 9月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 英語
- イベント
- AVEC '12
書誌事項
カテゴリ(英) | Driver-Vehicle Systems & Driving Simulator 9 翻訳 |
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著者(英) | 1) Jungyun Kim, 2) Heeyoung Jo, 3) Bonghyun Lee |
勤務先(英) | 1) Catholic University of Daegu, 2) Hyundai Motor Company, 3) Korea Automotive Technology Institute |
抄録 | タイヤの横力と前後力は車両解析に重要な変数だが,非線形動力学,摩擦,スリップの為にリアルタイム推定は難しい.この為,タイヤフォース推定に車両加速度を使う実用的な間接法を提案する.提案の運動方程式は,位相遅れの推定やリアルタイム性確保に諸要素を含み,3軸加速度計の計測値を使う.本手法を6成分変換器の結果と比較検証した. |
抄録(英) | Though the tire lateral and vertical forces are crucial variables for analyzing vehicle safety performances, they cannot be easily measured in real-time owing to the nonlinearities of tire dynamics, friction, and slippage on road. And the estimated tire forces using tire cornering and vertical stiffness and wheel side-slip angle have some errors compared with the real values in various driving situations. In this paper, we propose a practical indirect method using vehicle accelerations in order to estimate tire lateral and vertical forces transmitted into the vehicle in real-time. The proposed dynamic equations exclude the stiffness and damping elements of a vehicle for eliminating phase-lag circumstances and securing real-time performance. The vehicle acceleration values are obtained using conventional three-axis accelerometers attached on each wheel. And the proposed method is validated with the road test results using six-component wheel force transducers. 翻訳 |