大型車に適用するための高効率化技術開発及び性能評価
Development of high efficiency technique for heavy duty truck and Evaluation
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20244378
- 文献・情報種別
- フォーラムテキスト(オンライン)
No.24-S5
- 掲載ページ
- 1-31(Total 31 p)
- 発行年月
- 2024年 7月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 自動車技術会フォーラム2024(夏季)
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
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カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 吉田 知聖 |
著者(英) | 1) Chisato Yoshida |
勤務先 | 1) 日野自動車株式会社 |
勤務先(英) | 1) Hino Motors. Ltd. |
抄録 | バッテリ搭載スペースの拡大により、電動車の航続距離向上と、電動化によるCO2排出量削減に寄与する、モータ・ギヤ一体型アクスル(eAxle)の試作開発を行った。試作eAxleの設計・試作・評価を通してeAxleの実用化に向けた課題を明らかにする。 |
抄録(英) | We have developed a prototype motor/gear integrated axle (eAxle), which contributes to the improvement of cruising range of electric vehicles and the reduction of CO2 emissions by electrification, by expanding the space for battery installation. Through the design, prototyping, and evaluation of the prototype eAxle, we will clarify issues that need to be addressed for the practical application of the eAxle. 翻訳 |