二つのモータを用いたエンジン起動時振動の制御技術と開発手法の進化
Control Technology for Engine Starting Vibration by Two Motors and Evolution of Development Methods
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214405
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.75 No.6
- 掲載ページ
- 60-65(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 6月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | ハイブリッド技術:電動化を支え進化する内燃機関 |
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カテゴリ(英) | Hybrid Vehicle Technologies: Evolution of IC Engines Through Electrifcation 翻訳 |
著者 | 1) 伊藤 友文, 2) 柴田 康二, 3) 杉村 寛, 4) 加藤 春哉, 5) 小林 幸司 |
著者(英) | 1) Tomofumi Ito, 2) Koji Shibata, 3) Hiroshi Sugimura, 4) Shunya Kato, 5) Koji Kobayashi |
勤務先 | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車, 3) トヨタ自動車, 4) トヨタ自動車, 5) トヨタ自動車 |
抄録 | 従来のHVエンジン始動時ショック抑制制御は,2つのモータジェネレータ(MG)で独立して駆動系を制振し,その制御パラメータはモデルと実車で適合してきた.今回実車レスのモデルベース開発実現の為,MG2つを協調させ振動系全体を制御するモデルを構築,制振効果を増大可能な新制御,MG協調制振制御を開発した. |
抄録(英) | The current vibration controller during HV engine starting suppresses the drive train vibration by controlling two motor generators(MG) individually,and parameters of the controller are tuned by using a model and prototype vehicles. In this paper, to realize model-based development without prototypes, a cooperative control model of two MGs which expressed vibration of whole system was constructed, and a new controller which improved the effect reducing the vibration was developed. 翻訳 |