スーパーリーンバーンSIエンジンにおける火花放電特性と着火過程
Spark Discharge Characteristics and Ignition Process in Super Lean-burn SI Engine
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214407
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.75 No.6
- 掲載ページ
- 74-80(Total 7 p)
- 発行年月
- 2021年 6月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | ハイブリッド技術:電動化を支え進化する内燃機関 |
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カテゴリ(英) | Hybrid Vehicle Technologies: Evolution of IC Engines Through Electrifcation 翻訳 |
著者 | 1) 横森 剛, 2) 坪井 星磨, 3) 松田 昌祥, 4) 富所 拓哉, 5) 飯田 訓正 |
著者(英) | 1) Takeshi Yokomori, 2) Seima Tsuboi, 3) Masayoshi Matsuda, 4) Takuya Tomidokoro, 5) Norimasa Iida |
勤務先 | 1) 慶応義塾大学, 2) 慶応義塾大学, 3) 慶応義塾大学, 4) 慶応義塾大学, 5) 慶応義塾大学/小野測器 |
抄録 | スーパーリーンバーンエンジンでの放電挙動と着火過程について,点火時の放電電流・放電期間や各筒内燃焼特性等から検討を加えた.同エンジンでの着火過程はペクレ数によって整理可能であることが示唆され,また,放電期間や放電の伸長が着火や初期燃焼過程に強く影響することを明らかにした. |
抄録(英) | Super lean-burn is one of promising technologies to improve the thermal efficiency of SI engine. This article reports on the spark discharge characteristics and the ignition process in super lean-burn SI engine based on experimental data such as discharge current, discharge duration, combustion duration and in-cylinder photograph. The results implied that the ignition process could be evaluated by Peclet number, and the ignition ability and the early stage of the combustion process were strongly influenced by an effective discharge duration and the elongation of the spark channel. 翻訳 |