高性能e-Axle の開発
Development of High Performance e-Axle
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214963
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.75 No.12
- 掲載ページ
- 54-59(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | E V の航続距離拡大技術 |
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カテゴリ(英) | Range Extension Technologies for EV 翻訳 |
著者 | 1) 上村 清, 2) 吉田 裕明 |
著者(英) | 1) Kiyoshi Uemura, 2) Hiroaki Yoshida |
勤務先 | 1) 明電舎, 2) 明電舎 |
抄録 | 本稿では、車両要件に合わせた出力仕様や形状の検討に始まり、モータ、インバータ、トランスアクスルの各コンポーネントの設計改善、総合性能評価に至る一連のe-Axle開発内容について述べる。 独自の構成で低背化を図り優れた車両搭載性の実現、ユニット全体の高出力密度化がもたらす電費改善効果も交えて紹介する。 |
抄録(英) | In this article, we will explain a series of development contents of e-Axle. Contents are included study of output specifications and shape to vehicle requirements, design improvement of each component which motor, inverter, transaxle, and evaluation of total performance. Also we would like to introduce a realization of the superior on-vehicle mounting property by reducing the height based on original structure, and improvement of power consumption by increasing power-density. 翻訳 |