電動車両エネルギー解析のためのスマートな1D/3D連成手法(Fiat 500eでの適用例)
Simulation based on 1D & 3D Models Coupling used to Assess and Optimize Electric Vehicle FIAT 500e Thermal Management
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214966
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.75 No.12
- 掲載ページ
- 72-77(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | E V の航続距離拡大技術 |
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カテゴリ(英) | Range Extension Technologies for EV 翻訳 |
著者 | 1) 緒方 洋介, 2) マシュー・ポンシャン, 3) ニコラ・トビア |
著者(英) | 1) Yosuke Ogata, 2) Matthieu Ponchant, 3) Nicola Tobia |
勤務先 | 1) シーメンス, 2) Siemens Industry Software SAS, 3) Centro Ricerche Fiat |
抄録 | EVにおいて,空調エネルギーの抑制が,電費の向上の鍵となる. ECU制御や車両運動とエアコンシステムの冷凍サイクルを扱い,かつ3次元的な形状の影響を大きく受けるコンデンサ排風分布やキャビン風流れ等の現象も取り扱うために1D-3Dのスマートな連成手法を確立し実際の車両開発に活用した例を紹介する. |
抄録(英) | The suppression of air-conditioning energy is the key to the improvement of range performance of EV. In order to handle the complex transient two-phase flow cycle, ECU control and vehicle performance, 1D simulation is the best way to deal with multi-physics phenomena. However geometrical related phenomena like air flow distribution on condenser, and cabin air flow can be calculated just using 3D-CFD. In this study, a smart 1D-3D coupled method has been established and applied to actual vehicle development. 翻訳 |