ハイブリッド車向け電動モータ生産ライン構築
Construction of a Production Line for Electric Motors for Hybrid Electrical Vehicle
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224099
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.76 No.2
- 掲載ページ
- 24-29(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 2月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | CASEで変革する日本のものづくり |
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カテゴリ(英) | Japanese Manufacturing Reformed in CASE 翻訳 |
著者 | 1) 堀野 元気, 2) 竹田 一俊 , 3) 重松 英樹, 4) 須原 良宣 |
著者(英) | 1) Motoki Horino, 2) Kazutoshi Takeda, 3) Hideki Shigematsu, 4) Yoshinobu Suhara |
勤務先 | 1) 本田技研工業, 2) 本田技研工業, 3) 本田技研工業, 4) 本田技研工業 |
抄録 | 近年, 車両のCO2排出削減要求から電動車両の普及が急速に進んでいる.エンジンルーム内の搭載スペース制約のため, モータの小型化が求められている.一方、駆動用モータは車の動力性能向上および低燃費化の要求から更なる高出力化が必要である。本稿では, 高出力・小型化を具現化した新構造モータの生産技術について述べる. |
抄録(英) | In recent years, electric vehicles such as Hybrid Electric Vehicles and Electric Vehicles have rapidly become widespread due to demands for reducing CO2 emissions and reducing fuel consumption. While it is desired to develop the HEV series in the mid-size car class for minivans and SUVs, miniaturization is required from the space for mounting the engine room. Furthermore, traction motors need to have higher torque, higher output, and higher efficiency due to demands for improved vehicle dynamic performance and lower fuel consumption.This paper reports on the production technology of a new structure stator that realizes high output and miniaturization. 翻訳 |