IoT を活用したマスクラフツマンシップへの取組み
Approach to Mass Craftsmanship that utilized IoT
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224105
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.76 No.2
- 掲載ページ
- 60-66(Total 7 p)
- 発行年月
- 2022年 2月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | CASEで変革する日本のものづくり |
---|---|
カテゴリ(英) | Japanese Manufacturing Reformed in CASE 翻訳 |
著者 | 1) 安達 範久 |
著者(英) | 1) Noriha Adachi |
勤務先 | 1) マツダ |
抄録 | 自動車業界でマツダが生き残っていくためには,ブランド価値向上に向けた高付加価値&ニッチ戦略が必須である.生産領域では,機能的価値と意味的価値の同時進化を目指すマスクラフツマンシップへの変革を追求している.本稿では,「魂動デザイン実現」の事例を通してその考え方とIOT利用例を紹介する. |
抄録(英) | In order for Mazda to survive in the automotive industry, high-value-added and niche strategy for enhancing brand value is essential. In the production area, Mazda has been pursuing the transformation to Mass Craftsmanship which aims at the simultaneous evolution of functional value and semantic value. In this article, I would like to introduce the concept and examples of IOT utilization through the case of "Realization of KODO design". 翻訳 |