サウンドデザイン─直列4気筒ダウンサイジングターボエンジンにおける「軽快感」を満足する音質
“Exhilarating” Engine Sound of an In-Line 4-Cylinder Downsizing Turbo-Charged Engine
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224289
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.76 No.5
- 掲載ページ
- 74-80(Total 7 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | ホットトピックス |
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カテゴリ(英) | Hot Topics 翻訳 |
著者 | 1) 近藤 孝, 2) 望月 計, 3) 磯 和彦 |
著者(英) | 1) Takashi Kondo, 2) Kei Mochizuki, 3) Kazuhiko Iso |
勤務先 | 1) 本田技術研究所, 2) 本田技術研究所, 3) 本田技研工業 |
抄録 | 直列4気筒ダウンサイジングターボエンジンの“軽快感”について研究した.低回転高負荷運転で発生するランブル音と,目標の“軽快感”との関係を明らかにした.そして“軽快感”を実現するため,影響ある部品の諸元を決定した.また,先行研究により定義された軽快感と,本研究で定義した“軽快感”との比較考察を行った. |
抄録(英) | This paper investigates the “exhilarating” engine sound of an in-line 4-cylinder downsizing turbocharged engine. Downsizing turbo engines tend to have rumble noise due to high load operation at medium and low rpm. Therefore, we clarified the relationship between the target“ exhilaration” and the rumble noise. Moreover, each parts treated to realize“ exhilarating” engine sound. In addition, we considered the difference between“ exhilarating” and“ alive” sound quality that defined in previous research. 翻訳 |