小型ハイブリッドシステム用低損失モータの開発
Development of Low Loss Motor for Small Hybrid System
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224329
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.76 No.6
- 掲載ページ
- 60-68(Total 9 p)
- 発行年月
- 2022年 6月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | EVコンポーネント技術の進化 |
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カテゴリ(英) | Evolution of EV Component Technology 翻訳 |
著者 | 1) 梓沢 慶介 , 2) 西山 忠夫, 3) 金子 遼太郎 |
著者(英) | 1) Keisuke Azusawa, 2) Tadao Nishiyama, 3) Ryotaro Kaneko |
勤務先 | 1) 本田技術研究所, 2) 本田技研工業, 3) 本田技術研究所 |
抄録 | HEVシステムを小型車両に適用するために小型した駆動用モータの新規で開発した。小型化による発熱が課題になるが銅損と鉄損をそれぞれ低減する技術を新規採用することで損失低減を行い,従来モータに対して10%の小型化と14%の損失低減をすることができた. |
抄録(英) | Adapting HEV systems to compact vehicles necessitates making the drive motor more compact. Making it more compact reduces the heat capacity so that it ends up generating more heat. Cooling performance therefore needs to be enhanced and losses need to be reduced. Loss was reduced by adopting technology to reduce copper loss and iron loss. By evolving the motor control, both loss reduction and quietness have been achieved. As a result, it was possible to reduce the size and loss by 14% compared to the conventional motor. 翻訳 |