自動車衝突時の歩行者の路面落下挙動の分析
Pedestrian Fall Kinematics Toward Ground in Vehicle Collisions
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224512
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.76 No.9
- 掲載ページ
- 38-43(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 9月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 交通死亡事故ゼロへの挑戦 |
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カテゴリ(英) | Challenges to Zero Traffic Fatalities 翻訳 |
著者 | 1) 水野 幸治, 2) 堀木 誠大, 3) 吉田 綾衣梨, 4) 若林 亜星, 5) 細川 俊夫 |
著者(英) | 1) Koji Mizuno , 2) Masahiro Horiki , 3) Airi Yoshida, 4) Asei Wakabayashi , 5) Toshio Hosokawa |
勤務先 | 1) 名古屋大学, 2) 名古屋大学, 3) デンソー, 4) デンソー, 5) デンソー |
抄録 | 車対歩行者衝突では歩行者は路面接触によっても受傷する.歩行者の路面傷害に関するレビューを行い,次に,我々が行った車と歩行者の力の相互作用に基づく歩行者運動の研究を紹介した.歩行者が車に再接触する際に働く力積によって,歩行者の体幹の角速度が変化し,路面接地時の体幹角度が90度以下になることがわかった. |
抄録(英) | In vehicle-pedestrian collisions, pedestrians are injured due to contact with the vehicle and the ground. In this paper, first, research studies of pedestrian ground injuries were reviewed. Next, the research of pedestrian kinematics was introduced based on the force interaction between the vehicle and the pedestrian. It was shown that the impulse acting on the pedestrian when the pedestrian recontacts the hood top, the angular velocity of the pedestrian’s torso changes, and the torso angle in ground contact decreases to less than 90 degrees. 翻訳 |