磁界結合を利用した非接触式走行中給電によるGHG排出量削減効果
Reduction of Life Cycle GHG Emission by Using DWPT System
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224521
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.76 No.9
- 掲載ページ
- 98-104(Total 7 p)
- 発行年月
- 2022年 9月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | ホットトピックス |
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カテゴリ(英) | Hot Topics 翻訳 |
著者 | 1) 清水 修, 2) 藤本 博志, 3) 郡司 大輔, 4) 角谷 勇人 |
著者(英) | 1) Osamu Shimizu , 2) Hiroshi Fujimoto, 3) Daisuke Gunji , 4) Hayato Sumiya |
勤務先 | 1) 東京大学, 2) 東京大学, 3) 日本精工, 4) デンソー |
抄録 | 本稿では電気自動車の充電にかかる問題を解決できる走行中給電の効果に関して、充電によって発生するGHG排出量に加え,車両の製造まで含んだGHG排出量の変化を定量的に評価する. |
抄録(英) | Dynamic wireless power transfer can solve the problems of electric vehicles. As a typical benefit, dynamic wireless power transfer can reduce not only energy for running, but also for manufacturing vehicles. This study revealed that the reduction of batteries manufacturing is the biggest factor of the reduction of GHG to use dynamic wireless power transfer system due to its high emission factor of manufacturing batteries. 翻訳 |