熱効率のさらなる改善に向けたエンジン熱損失の低減
Heat Loss Reduction from Engines for Further Thermal Efficiency Improvement
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224644
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.76 No.12
- 掲載ページ
- 64-70(Total 1 p)
- 発行年月
- 2022年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | カーボンニュートラルに貢献する内燃機関 |
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カテゴリ(英) | ICE contributes to carbon neutrality 翻訳 |
著者 | 1) 内田 登, 2) 河原塚 史裕 |
著者(英) | 1) Noboru Uchida,, 2) Fumihiro Kawaharazuka |
勤務先 | 1) 新エィシーイー, 2) 新エィシーイー |
抄録 | エンジンの今後の熱効率向上の鍵は,壁面冷却損失の低減技術である.特に拡散燃焼主体のディーゼルエンジンでは,熱効率向上のため更なる圧縮比増加が予想され,噴霧火炎の壁面衝突や不均一な壁面温度分布が冷却損失低減を考える上で課題となる.本報では,新エィシーイーで近年研究した熱損失低減技術の幾つかを紹介する. |
抄録(英) | One of the key technologies for further improvement in thermal efficiency of reciprocating engines should be cooling loss reduction based on the more detailed understanding of heat transfer phenomena. In addition, further increase in compression ratio especially for diesel engines,in which diffusion combustion is dominant, is anticipated to achieve significant improvement in thermal efficiency. Therefore, spray flame impingement or interference to the wall and resulting inhomogeneous surface temperature distribution are the major issues to consider cooling loss reduction by heat insulation technique.This report introduces some examples of cooling loss reduction technology, which have been studied for recent years. 翻訳 |