舶用エンジンの変遷と今後について
History and Future of Marine Diesel Engines
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224646
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.76 No.12
- 掲載ページ
- 82-88(Total 1 p)
- 発行年月
- 2022年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | カーボンニュートラルに貢献する内燃機関 |
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カテゴリ(英) | ICE contributes to carbon neutrality 翻訳 |
著者 | 1) 髙橋 伸輔 |
著者(英) | 1) Shinsuke Takahashi |
勤務先 | 1) IHI原動機 |
勤務先(英) | 1) IHI Power Systems |
抄録 | “ニイガタ”は1919年に日本初の舶用ディーゼルエンジンの自社開発に成功して以来,時代のニーズに応える製品,技術を社会に提供し続けてきた.本紙では100年余のニイガタディーゼルの歴史を振り返り,エンジンの出力,効率向上等の変遷を紹介する.また,新たな課題である地球温暖化対策の取組みについて紹介する. |
抄録(英) | Since IHI Power Systems, known under the brand name of “Niigata,”succeeded in developing and commercializing Japan's first marine diesel engine by themselves in 1919, it has continued to provide society with products and technologies that meet needs of the times. In this paper, the over 100-year history of Niigata Diesel is looked back and the changes in engine output and efficiency etc. are introduced. And the efforts for prevent global warming which is a new issue are introduced. 翻訳 |