次数低減モデルを用いたバッテリの熱マネジメント解析手法
A Thermal Management Method of Battery by Reduced Order Model
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20234099
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.77 No.2
- 掲載ページ
- 84-89(Total 6 p)
- 発行年月
- 2023年 2月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | ホットトピックス |
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カテゴリ(英) | Hot Topics 翻訳 |
著者 | 1) 藤井 明 |
著者(英) | 1) Akira Fujii |
勤務先 | 1) アンシス・ジャパン |
抄録 | バッテリーパックの熱マネジメントに関する予測モデル作成の手法であるLTI,LPVについてその方法論や事例を紹介する.これらは3次元のCFD解析結果をもとに熱予測モデルが作成できる手法であり,精度を維持しつつ迅速に応答するモデルが作成できるため数十分に及ぶ走行モードに相当するような過渡予測への利用が可能となる. |
抄録(英) | Prediction models for thermal flow in battery are presented. CFD (Computational Fluid Dynamics) in 3D domain has been used for thermal design of battery packs but the simulation time is huge especially for the battery pack design with transient phenomena. LTI (Linear Time Invariant) and LPV (Linear Parameter Varying) are the methods to create the prediction model based on 3D simulations for various conditions. The response of those model is quick with high accuracy to use system design and validations. Methodology and test cases for LTI and LPV for battery thermal issues are presented in the paper. 翻訳 |