船舶のGHG削減策としての風力推進
Promotion of Wind Power as a Measure to Reduce GHG Emissions from Ships
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20234359
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.77 No.7
- 掲載ページ
- 90-95(Total 6 p)
- 発行年月
- 2023年 7月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | ホットトピックス |
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カテゴリ(英) | Hot Topics 翻訳 |
著者 | 1) 田中 良和 |
著者(英) | 1) Yoshikazu Tanaka |
勤務先 | 1) 商船三井テクノトレード |
抄録 | 現在GHG問題が喫緊の課題となっているが、代替燃料候補の水素などいずれも石油と比べエネルギー密度が低く、ライフサイクルで評価するとエネルギーを必要とする。風力は外洋では障害物がなく強く吹くことから、風力利用が見直され近代化され実装も進んでいる。風力利用のメカニズムから最近の様々な取り組みを紹介する。 |
抄録(英) | Currently, the GHG problem is an urgent issue, but such as hydrogen etc.., which is an alternative fuel candidate, have a lower energy density than petroleum and require energy when evaluated in terms of life cycle. Since wind power blows strongly without obstacles in the open sea, the use of wind power is being reviewed, modernized, and implemented. We will introduce various recent initiatives from the mechanism of wind power utilization. 翻訳 |