100%電動駆動ハイブリッド車向けエンジン振動改善技術開発
Development of Engine Vibration Improvement Design Technology for 100% Electrically Driven Hybrid Vehicle
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20234766
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.77 No.12
- 掲載ページ
- 76-82(Total 7 p)
- 発行年月
- 2023年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | ホットトピックス |
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カテゴリ(英) | Hot Topics 翻訳 |
著者 | 1) 川岬 芳秀, 2) 工藤 正博, 3) 松尾 宏, 4) 古谷 宏次 |
著者(英) | 1) Yoshihide Kawasaki, 2) Masahiro Kudou, 3) Hiroshi Matsuo, 4) Hirotsugu Furuya |
勤務先 | 1) 日産自動車, 2) 日産自動車, 3) 日産自動車, 4) 日産自動車 |
抄録 | 100%電動駆動ハイブリッド車の魅力の一つとなるBEVのような圧倒的な静粛性を実現するため,エンジンの音量低減だけでなく,音質を改善するための設計技術を構築した. |
抄録(英) | To achieve overwhelming quietness like BEV, which is one of the attractions of 100% electrically driven hybrid vehicles we have built a design technology to improve not only the volume of the engine noise but also the engine sound quality. The mechanism of sound quality deterioration is clarified by focusing not only on the vibration reduction due to the separation of the crankshaft and powerplant resonance frequency, but also on the node position of the crankshaft bending resonance mode and the transmission sensitivity from each crankshaft main journal to the engine mount. As a result, we clarified the important design elements and criteria for improving sound quality. 翻訳 |