自動運転車に関するアジャイル型の制度設計
Agile Governance Design for Autonomous Driving Systems
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20244006
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.78 No.1
- 掲載ページ
- 34-41(Total 8 p)
- 発行年月
- 2024年 1月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | イノベーションガバナンス |
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カテゴリ(英) | Innovation Governance 翻訳 |
著者 | 1) 羽深 宏樹 |
著者(英) | 1) Hiroki Habuka |
勤務先 | 1) 京都大学大学院 |
抄録 | 本稿は、自動運転車に関する制度設計として、人間による運転を前提とする既存の制度をマシンに応用することの問題点を分析し、人間とマシンの能力が異なる特徴をもつことを前提とした、アジャイルでマルチステークホルダー型のアプロ―チを提案するものである。 |
抄録(英) | This paper analyzes the problems of applying the existing regulatory system, which is based on the assumption of human operation, to machines, and proposes an agile, multi-stakeholder approach to governance design for automated vehicles. The policy recommendation includes: (i)agreement and update of risk scenarios by multi-stakeholder; (ii)ensuring appropriate risk management and accountability by system developers and operators; (iii)establishment of an investigation mechanism to collect information; (iv)Reasonable incentive design through laws, regulations, and liability systems; (v)establishment of an effective remedy system; and, (vi)Allocation of liability through professional ADR. 翻訳 |