複数の交通政策を考慮したEVのライフサイクルアセスメント
Life Cycle Assessment of Electric Vehicles Considering Multiple Transport Policies
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20244015
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.78 No.1
- 掲載ページ
- 110-117(Total 8 p)
- 発行年月
- 2024年 1月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | ホットトピックス |
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カテゴリ(英) | Hot Topics 翻訳 |
著者 | 1) 伊藤 亜美, 2) 森本 章倫 |
著者(英) | 1) Ami Ito, 2) Akinori Morimoto |
勤務先 | 1) 首都高速道路, 2) 早稲田大学 |
抄録 | 本研究は世界中で進められているEVの完全普及を前提とし、複数の交通政策を想定した交通体系について、ライフサイクルを考慮して定量的に環境負荷を評価することを目的にシミュレーション分析を行った。その結果、環境負荷削減のためにはEVとライドシェアの組み合わせが最も適していることが分かった。 |
抄録(英) | This research presupposes that EVs which have been encouraged in the world are widespread completely, and aims at quantitatively evaluating environmental loads in the traffic environment, encouraging sharing services, and reviewing the power supply composition ratio which deals with EV problems while considering the entire life cycle. Specifically, this research runs traffic simulation while changing the percentage of ride-sharing users, and calculates the environmental loads while changing the power supply composition ratio percentage. Consequently, the traffic environment combining EVs and ride-sharing is the most suitable to achieve the target for reducing environmental loads. 翻訳 |